meta techno

مزایای فروشگاه اینترنتی

مزایای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه آنلاین این روزها با فراگیری اینترنت بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. از ایجاد کانال و صفحه در شبکه های اجتماعی گرفته تا راه اندازی وبسایت های فروشگاهی حرفه ای که همه و همه گواه از رویکردی نوین در مواجهه با مسئله ی قدیمی عرضه و تقاضا می باشد. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی را برای شما برشماریم و مستقیم سراغ اصل مطلب می رویم و از ارائه ی تعاریف و مسائل کلیشه ای صرف نظر می کنیم، با ما همراه باشید.

هفت روز هفته / ۲۴ ساعت شبانه روز

مزایای فروشگاه اینترنتی

یک فروشگاه آنلاین اساسی ترین مزیتش فراهم کردن امکان خرید برای مشتریان در هر زمان و مکانی می باشد. در اصل می توان گفت وظیفه فروشگاه به طور کلی ارائه ی خدمات به مشتریانش است حال تصور کنید بتوانید با مدیریتی بهتر این خدمت رسانی را شبانه روزی داشته باشید. از آنجایی که موجودی ها و مشخصات محصولات در وبسایت ثبت شده است و مشتری می تواند با خاطری آسوده در هر زمانی که می خواهد آن ها را بررسی نماید و یا مقایسه کند در نتیجه خرید و در مدت زمان بهینه تری صورت می پذیرد و نیاز به حضور فروشنده و یا باز بودن فروشگاه ندارد. مشتری مورد نظر شما می تواند در نیمه ی شب و یا طلوع آفتاب خرید خود را انجام دهد و تنها کافیست شما با اخذ مجوزهای رسمی و نمادهای مربوطه اعتماد مشتری را جلب نمایید.

کاهش هزینه ها

مزایای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های سنتی با توجه به متراژ و تعداد محولات نیاز به یک مکان اجاره ای و یا خریداری شده دارند همچنین نیاز به فروشنده و صندوقدار امری ضروری است، علاوه بر این ها یک تیم نظارتی مدیریتی نیز باید همواره فروشگاه را بررسی نماید و مشکلاتش را مرتفع کند. تصور کنید یک عضو از این تیم برای دو روز حاضر نباشد، میزان فشار روی دیگر همکارانش چندین برابر خواهد شد. برخلاف نوع سنتی و قدیمی فروش، فروشگاه آنلاین اما می تواند هزینه های اجاره را به طور چشمگیری کاهش دهد و در زمینه فروشنده و کارمندان نیز با جایگزین کردن کدها و دستورهای ماشینی علاوه بر افزایش سرعت بودجه را تعدیل نماید. با کاهش تعداد افراد مشغول به کار ضریب احتمال خطا و یا حتی غیبت نیز بسیار پایین می آید. همه ی این ها در نهایت منجر می شود بتوانید محصولات خود را با قیمتی مناسب تر ارائه نمایید و در نتیجه مشتریان رضایت بیشتری از خرید داشته باشند.

گستردگی فروش

فروشگاه آنلاین نسبت به فروشگاه سنتی این ویژگی را دارد که بتوانید هر نوع کالایی را در آن به فروش بگذارید. از لوازم فرهنگی و کتاب و فیلم گرفته تا خودرو و ابزار صنعتی بزرگ می تواند در یک فروشگاه آنلاین موجود باشد. تنها لازم است دسته بندی مربوطه را ایجاد کنید و اطلاعات و مشخصات کالا را درج نمایید. گذشته از تعداد محصولات در نظر بگیرید که فروشگاه سنتی شما در یک شهر می تواند حضور داشته باشد اما از طریق فروش آنلاین مشتریان می توانند در کیلومترها دورتر از شما خرید کنند و کالای خود را بعد چند روز دریافت نمایند.

بررسی رفتار مشتری

مزایای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه آنلاین برتری دیگری که دارد این است که اطلاعات دقیقی از بازخوردهای مشتریان نسبت به کالاهای ارائه شده و محتواهای درج شده به شما می دهد و شما می توانید با رصد کردن رفتار مشتری توسط ابزارهایی که غیرمستقیم آن ها را زیر نظر دارند تصمیمات بهتری درباره ی آینده ی فروشگاه خود و خط مشی ارائه شده اتخاذ نمایید. برای مثال شما می توانید ببینید که چه صفحه هایی بیشترین بازدید را داشته اند و به طور استعاری می توان در مقیاس فروشگاه سنتی ببینید پاخور کدام بخش از فروش شما بیشتر بوده است، و یا متوسط مدت زمان حضور هر نفر در فروشگاه شما چقدر بوده است. این اطلاعات کاملا شما را روشن می کند که در قدم بعدی چه کاری بهتر است صورت پذیرد و از انجام چه کاری باید اجتناب کنید همچنین نیازی نیست که مشتری را در مضیقه قرار دهید تا انتقاد و یا پیشنهادی به شما ارائه کند چراکه با بررسی عملکرد آن ها، خود جواب سوالات خود را خواهید گرفت.

جمع بندی

در نهایت می توان گفت راه اندازی کسب و کار آنلاین به شما این فرصت را می دهد که همگام با موج ایجاد شده پیش روید و در زمان مناسب حتی بتوانید از این موج سواری بگیرید. حتی اگر شما یک تجارت سنتی موفق دارید فروشگاه آنلاین درهای جدیدی را به روی شما بازخواهد گشود و بخاطر داشته باشید که تغییر غیرقابل اجتناب است و هرچیزی که تغییر نکند از بین خواهد رفت و یا بسیار ضعی خواهد شد، برای مثال می توان به امپراطوری ۱ میلیارد کاربری نوکیا اشاره کرد. تنها گناه نوکیا این بود که تغییر را نپذیرفت!

بدون رمز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *