meta techno

مزایای فروشگاه اینترنتی

مزایای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه آنلاین این روزها با فراگیری اینترنت بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. از ایجاد کانال و صفحه در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا راه اندازی وبسایت‌های فروشگاهی که همه و همه گواه از رویکردی نوین در مواجهه با مسئله‌ی قدیمی عرضه و تقاضا است. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی را برای شما برشماریم و مستقیم سراغ اصل مطلب می رویم و از ارائه‌ی تعاریف و مسائل کلیشه‌ای صرف نظر می‌کنیم، با ما همراه باشید.

هفت روز هفته / ۲۴ ساعت شبانه روز

مزایای فروشگاه اینترنتی

اصلی‌ترین مزیت فروشگاه آنلاین فراهم کردن امکان خرید برای مشتریان در هر زمان و مکانی است. در اصل می‌توان گفت وظیفه فروشگاه به طور کلی ارائه‌ی خدمات به مشتریانش است حال تصور کنید با مدیریتی بهتر این خدمت رسانی را شبانه روزی داشته باشید. از آنجایی که موجودی‌ها و مشخصات محصولات در وبسایت ثبت شده است و مشتری می‌تواند با خاطری آسوده در هر زمانی که می‌خواهد آن‌ها را بررسی و یا مقایسه کند، در نتیجه خرید به صورت بهینه‌تری انجام می‌شود و نیاز به حضور فروشنده و یا باز بودن فروشگاه ندارد. مشتری مورد نظر شما می‌تواند در نیمه‌ی شب و یا طلوع آفتاب خرید خود را انجام دهد و تنها کافیست شما با اخذ مجوزهای رسمی و نمادهای مربوطه اعتماد مشتری را جلب نمایید.

کاهش هزینه‌ها

مزایای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های سنتی با توجه به متراژ و تعداد محصولات نیاز به یک مکان اجاره‌ای و یا خریداری شده دارند همچنین نیاز به فروشنده و صندوقدار امری ضروری است، علاوه بر این ها یک تیم نظارتی مدیریتی نیز باید همواره فروشگاه را بررسی نماید و مشکلاتش را مرتفع کند. تصور کنید یک عضو از این تیم برای دو روز حاضر نباشد، میزان فشار روی دیگر همکارانش چندین برابر خواهد شد. برخلاف نوع سنتی و قدیمی فروش، فروشگاه آنلاین می‌تواند هزینه‌های اجاره را به طور چشمگیری کاهش دهد و در زمینه فروشنده و کارمندان نیز با جایگزین کردن کدها و دستورهای ماشینی علاوه بر افزایش سرعت بودجه را تعدیل نماید. با کاهش تعداد افراد مشغول به کار ضریب احتمال خطا و یا حتی غیبت نیز بسیار پایین می‌آید. همه‌ی این‌ها در نهایت منجر می‌شود بتوانید محصولات خود را با قیمتی مناسب تر ارائه نمایید و در نتیجه مشتریان رضایت بیشتری از خرید داشته باشند.

گستردگی فروش

فروشگاه آنلاین نسبت به فروشگاه سنتی این ویژگی را دارد که بتوانید هر نوع کالایی را در آن به فروش بگذارید. از لوازم فرهنگی و کتاب و فیلم گرفته تا خودرو و ابزار صنعتی بزرگ می‌تواند در یک فروشگاه آنلاین موجود باشد. تنها لازم است دسته‌بندی مربوطه را ایجاد کنید و اطلاعات و مشخصات کالا را درج نمایید. گذشته از تعداد محصولات در نظر بگیرید که فروشگاه سنتی شما در یک شهر می‌تواند حضور داشته باشد اما از طریق فروش آنلاین مشتریان می‌توانند در کیلومترها دورتر از شما خرید کنند و کالای خود را بعد چند روز دریافت نمایند.

بررسی رفتار مشتری

مزایای فروشگاه اینترنتی

برتری دیگر فروشگاه آنلاین این است که اطلاعات دقیقی از بازخوردهای مشتریان نسبت به کالاهای ارائه شده و محتواهای درج شده به شما می‌دهد و شما می‌توانید با رصد کردن رفتار مشتری توسط ابزارهایی که غیرمستقیم آن ها را زیر نظر دارند تصمیمات بهتری درباره‌ی آینده ی فروشگاه خود و خط مشی ارائه شده اتخاذ نمایید. برای مثال شما می‌توانید ببینید که چه محصولاتی بیشترین بازدید را داشته‌اند و به طور استعاری می‌توان در مقیاس فروشگاه سنتی ببینید پاخور کدام بخش از فروش شما بیشتر بوده است، و یا متوسط مدت زمان حضور هر نفر در فروشگاه شما چقدر بوده است. این اطلاعات کاملا شما را روشن می‌کند که در قدم بعدی چه کاری بهتر است صورت پذیرد و از انجام چه کاری باید اجتناب کنید همچنین نیازی نیست مشتری را در مضیقه قرار دهید تا انتقاد و یا پیشنهادی به شما ارائه کند چراکه با بررسی عملکرد آن‌ها، جواب سوالات خود را خواهید گرفت.

ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتری

مزایای فروشگاه اینترنتی را می‌توان علاوه‌بر فروشنده به مشتری نیز تعمیم داد. یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی امکان افزایش دانایی مشتریان درباره‌ی خرید و مشکلات احتمالی خرید آنلاین است. شما می‌توانید با یک تحقیق کوچک متوجه سوالات بی‌شمار خریداران و مشتریان شوید و سپس آن‌ها را در غالب متن و یا ویدئو پاسخ دهید تنها کافیست یک بار زمان صرف این کار کنید و بعد از آن مشتریان خود را به نوشته و یا ویدئو ارجاع دهید و در زمان خود صرفه‌جویی کنید. این مسئله همچنین باعث می‌شود که مشتریان شما حتی برای یافتن پاسخ نیز به فروشگاه شما مراجعه کنند و زمینه‌ی اعتماد بین مشتری و شما گسترش بیشتری پیدا کند.

انتخاب دلخواه محل کار

فروشگاه اینترنتی از آن جایی که در یک فضای مجازی قرار دارد نیازی به محلی ثابت ندارد و می‌توانید در هر زمان و هر مکان، کار خود را انجام دهید و به فعالیت‌های خود بپردازید. این مسئله علاوه‌بر کاهش خرج ایاب و ذهاب در زمان شما نیز صرفه‌جویی رقم خواهد زد. بنابراین اگر بخواهید می‌توانید دفتر کار خود را در خانه‌ی خود راه‌اندازی کنید و کارهای خود را انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید دسترسی به اینترنت است تا کارهای فروشگاه خود را سامان داده و به مشتریان خود رسیدگی کنید. البته این موضوع در ابتدا صادق است و بعد از مدتی و که فروشگاه شما رشد کرد و دارای انبار بزرگی از اجناس شدید قطعا باید به فکر تهیه‌ی دفتری بزرگ باشید ولی شما همچنان دسترسی به فروشگاه خود را از هر محلی خواهید داشت.

بازار جهانی

مزیت مهم فروشگاه اینترنتی که شاید خیلی از افراد حتی در رویای خود نیز به این موضوع فکر نمی‌کنند، پوشش بازار جهانی است. داشتن چشم‌انداز وسیع در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی اهمیت بالایی دارد. شما باید بدانید که می‌خواهید در ۵ سال آینده به کجا برسید و چه مسیری را باید طی کنید. شاید این مسئله خیلی بلند پروازانه به نظر بیاید اما هیچ چیز غیرممکن نیست و همیشه امکان بدهید که این موضوع قابل انجام است و خود را برای آن روز آماده کنید. آماده کردن فروشگاه آنلاین برای فروش بین‌المللی خود چالشی است که به راحتی نمی‌توان آن را پشت سر گذاشت و نیازمند توانایی زیادی است تا بتوانید در سطح جهانی رقابت کنید.

سرعت بالا در رسیدگی به مشتری

فروشگاه آنلاین به شما امکان پاسخ‌گویی به تعداد زیادی مشتری در یک زمان را می‌دهد، برخلاف فروشگاه‌های سنتی که هر فروشنده می‌تواند یک مشتری را راهنمایی کند و به سوالاتشان پاسخ دهد. بنابراین شما با آماده‌سازی بستر وبسایت فروشگاهی خود سوالات احتمالی مشتری را پاسخ می‌دهید و اطلاعات مورد نیاز برای خرید را درج می‌کنید اگر کسی سوالات بیشتری داشته باشد می‌تواند با شماره شما تماس و از پشتیبانی راهنمایی بگیرد.

جمع بندی

در نهایت می توان گفت راه اندازی کسب و کار آنلاین به شما این فرصت را می‌دهد که همگام با موج ایجاد شده پیش روید و در زمان مناسب حتی بتوانید از این موج سواری بگیرید. حتی اگر شما یک تجارت سنتی موفق دارید فروشگاه آنلاین درهای جدیدی را به روی شما بازخواهد گشود و بخاطر داشته باشید که تغییر غیرقابل اجتناب است و هرچیزی که تغییر نکند از بین خواهد رفت و یا بسیار ضعیف خواهد شد، برای مثال می توان به امپراطوری ۱ میلیارد کاربری نوکیا اشاره کرد. تنها گناه نوکیا این بود که تغییر را نپذیرفت!

بدون رمز

دیدگاهتان را بنویسید